fbpx
+36704584611 hello@babyforyou.hu
Az ismeretlen eredetű meddőség az egyik legfrusztrálóbb “diagnózis”, amit szerintem valaha kiadtak.
 
Sok esetben ez egy zsákutca, ugyanis valamilyen oka mindig van annak, hogy ha nem sikerül a várandósság, azonban holisztikus szemlélet nélkül sokszor nehéz megtalálni őket.
 
Általában azoknál a pároknál használják ezt a kifejezést, akik végigmentek az összes lehetséges meddőségi kivizsgáláson, azonban semmit nem tudtak megállapítani náluk.
 
Felmerülhet a kérdés, hogy vajon lehetséges az, hogy egy pár minden vizsgálaton átmegy? Amikor manapság gyors tempóban változnak a lehetséges kivizsgálások. Emellett a lelki tényezők, valamint az alternatív megoldások, mint például az adott pár életmódja, táplálkozása, figyelembe vétele nélkül nehezen kapunk teljes képet és például egy ideális sejtminőséghez ezek elengedhetetlenek.
 
😮Egyes források szerint a párok 25%-át sorolják az ismeretlen eredetű meddőség kategóriájába. Ugye milyen nyomasztó ez a szám?
 
Sajnos sokszor a nem teljes körű kivizsgálás vagy a holisztikus szemlélet hiánya miatt ilyenkor könnyen az előrehaladottabb beavatkozások színterére kerülhet az ember, mint például a lombik programok. Természetesen amikor szükséges, kiváló megoldást kínálnak ezek a módszerek, azonban a felkészülésbeli hiányosságok itt is negatív hatással lehetnek.
 
MIT TEHETSZ, HA EBBEN A CIPŐBEN JÁRSZ, vagy akár csak megelőzésként?
💠TÁPLÁLKOZÁS
Ismeretlen eredetű meddőség
– az egyik alapköve lehet a sikerességnek,
 
– főként ismeretlen eredetű meddőség esetén kiemelten fontos ez a terület, ahol sok esetben a rossz minőségű sejtek állnak a háttérben, amire a táplálkozással kifejezetten lehet hatni,
 
– érdemes egy teljes értékű, tápanyagdús táplálkozásra átállni, amely támogatja a termékenységet,
 
– ahogy az autónál sem mindegy, hogy milyen üzemanyagot tankolunk bele, a mi sejtjeinknek sem az, hogy milyen tápanyaggal tápláljuk őket,
 
– “Az vagy, amit megeszel.” vagy inkább “Az vagy, ami felszívódik.” – nem véletlen ez az ősi mondás sem, hiszen egészségünk alapja a megfelelő táplálék bevitele és az emésztőrendszer működése révén a felszívódás,
 
– aki úgy gondolja, hogy már most is nagyon egészségesen táplálkozik, érdemes legalább pár napon át naplóznia, hogy pontosan mit és mennyit evett és ivott, sokszor nagy meglepetéseket találunk egy ilyen jegyzetben, valamint láthatjuk belőle, hogy mi az, ami esetleg hiányzik és nem utolsósorban, ha szakemberhez fordulunk, könnyebben fog tudni segíteni egy ilyen napló alapján,
 
– előfordul, hogy csak a pár női tagja kezd el változtatni a táplálkozáson – Uraim, Hölgyeim! Ez nem lesz elegendő. Az embrió két sejtből áll össze, amelyből az egyik a férfié, vagyis nála is nagyon fontos, hogy mivel táplálja a testét és milyen életmódot él,
– a mai statisztikák szerint már több, mint 50%-ban a férfi oldal járul sajnos hozzá a sikertelenséghez és rájuk is ugyanúgy hatnak a negatív környezeti hatások,
 
– sokat hangsúlyozom, hogy a várandósság már több hónappal (minimum 3, de inkább 6-9 vagy akár 12) a valós fogantatás előtt kezdődik, hiszen már akkor nagy ráhatásunk van a sejtjeink minőségére,
 
– a kutatások szerint a petesejtek esetében a legfontosabb időablak a fogantatás előtti 20. és 90. nap között van, amikor a sejtminőségre kifejezetten tudunk hatni, így legalább ekkor érdemes átállni egy egészségesebb táplálkozásra és életmódra.
 
MIT IS JELENT TEHÁT A TERMÉKENYSÉG TÁMOGATÓ TÁPLÁLKOZÁS?
 
🚫 kerüljük a feldolgozott, csomagolt, adalékanyagtól duzzadó élelmiszereket, fogyasszuk őket a lehető legtermészetesebb formájukban,
🥗bárki bármit mond, igenis számít az élelmiszerek beszerzési forrása, fontosak az organikus, bio megoldások szinte minden élelmiszer tekintetében,
🥗iktassuk ki a fő anti-tápanyagokat:
🚫 gluténtartalmú gabonafélék: sajnos több kutatás is igazolja, hogy nagy átlagban negatívan hat a termékenységre, a hormonrendszerre, a pajzsmirigy működésére és gyulladások melegágya a szervezetben,
 
🚫 állati tejtermékek (kivéve, ha valaki tudja magáról, hogy a kecske- vagy juhtejre nem érzékeny, akkor ezek jó tápanyag források lehetnek bizonyos személyek számára): káros hatással lehetnek a hormonrendszerre, mivel a feldolgozott változatok eleve hormonokat tartalmaznak, valamint nyákosodást okozhatnak a szervezet több területén, például a bélrendszerben, de akár a petevezetékekben is,
 
🚫 szója, mesterséges édesítőszerek, finomított szénhidrátok, finomított só.
 
🥗NO DE AKKOR MIT IS EGYÜNK?
teljes értékű élelmiszerek,
zöldségek, bizonyos gyümölcsök,
magvak (leginkább áztatva vagy megfelelően feldolgozva),
gluténmentes álgabonák,
jó minőségű, organikus forrásból származó húsok, májak,
lehetőség szerint vadvízi halak.
 
 
💦Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadék fogyasztásról sem! Testünk nagy százaléka, ugyanígy a tüszők, a petesejt is vízből áll.
🚫Kerüljétek a csapvizet a nehézfém, vegyszer- és hormonmaradványok miatt. A palackozott víz esetében pedig a mikroműanyagok miatt érdemes odafigyelni a fogyasztás mennyiségére.
Inkább javaslom a tisztított víz bevitelét. Általános tételként a napi 8 nagy pohár víz elfogyasztása legalább ajánlott, ami segít a megfelelő hidratáltság elérésében és nem utolsósorban a méregtelenítésben.
 
☝️További ajánlásokért figyeld a következő posztokat!
 
💗 Amennyiben további részletek is érdekelnének a témában, gyere a Baby for You tudatos babatervezők zárt csoportjába: bit.ly/baby_for_you
 
💗 Egyénre szabott termékenységi, hormonegyensúly, táplálkozási tanácsadásért pedig keress bátran elérhetőségeimen:
+36 70 458 4611
hello@babyforyou.hu
 
Guidi-Farkas Lilla
Funkcionális táplálkozási, életmód- és hormonegyensúly tanácsadó
Life coach